Wednesday, November 29, 2017

Nickelodeon Germany, Austria & Switzerland To Premiere 'Sunny Day' On Monday 8th January 2018

SMILES AND STYLES SAVE THE DAY IN SUNNY DAY,

NICKELODEON’S BRAND-NEW ANIMATED PRESCHOOOL SERIES,

PREMIERING MONDAY 8TH JANUARY 2018 ON NICKELODEON GSA



Europe– Preschoolers will be smiling and styling with Sunny and her friends in Nickelodeon's brand-new animated series, Sunny Day, premiering Monday 8th January 2018. The series (40 episodes) centers on Sunny, a 10-year-old master hairstylist and entrepreneur who uses creative problem-solving to tackle any dilemma that arises in her seaside town of Friendly Falls. The characters in the series celebrate individuality and self-expression, while the show’s social-emotional curriculum highlights leadership, innovative thinking and teamwork. Sunny Day is developed and produced by Silvergate Media (Peter Rabbit), and airs regularly weekdays at 06:55 Uhr on Nickelodeon Austria (Österreich) and Nickelodeon Switzerland (Schweiz) and daily at 08:35 Uhr on Nickelodeon Germany (Deutschland), as part of Nickelodeon GSA's preschool programming block.

Sunny (Lilla Crawford) is a confident and creative natural leader who runs her own hair salon in the town of Friendly Falls. When adventure calls, Sunny sets out to save the day with her can-do attitude, salon-on-the-go Glam Van, best friends and colleagues, Rox (Elan Luz Rivera) and Blair (Taylor Louderman), and her dog Doodle (Rob Morrison). Each episode of Sunny Day features a unique digital extension where kids and their parents can watch fun, live-action hairstyle tutorials that are tied directly to the hairstyles featured in each episode and narrated by Sunny.

In Sunny Day’s season premiere, “Stick With Me,” Rox and Blair accidentally get stuck together with sticky hairspray, and it’s up to Sunny to help them work together to get unstuck and save the day.

The US-English dub of the first season of Sunny Day features celebrity guest stars including: Ashley Parker Angel (O-Town), Lance Bass (NSYNC), Kether Donohue (Grease Live, Pitch Perfect movies), Sutton Foster (Younger, Anything Goes), Renee Elise Goldsberry (Hamilton, The Immortal Life of Henrietta Lack), Adam Jacobs (Aladdin), Jamie-Lynn Sigler (The Sopranos, Entourage) and Shanice Williams (The Wiz Live!).

Sunny Day made its world debut on Nickelodeon USA in August 2017, and will be rolling out on Nickelodeon and Nick Jr. channels worldwide from Spring 2018.

Über Nick:

Nick ist ein weltweit ausstrahlender Kindersender und die Heimat einiger der beliebtesten Kinderserien derzeit, darunter 'SpongeBob Schwammkopf', 'Die Thundermans', 'Henry Danger' und die 'Teenage Mutant Ninja Turtles'. Besonderes Programm-Highlight sind die jährlich stattfindenden 'Nickelodeon Kids‘ Choice Awards', eine starbesetzte Show, in der Kinder weltweit über die Preisträger abstimmen. Nick gehört zu der Viacom International Media Networks GmbH. Zu Nick gehören neben dem abwechslungsreichen Fernsehangebot für Kinder außerdem der Bereich Consumer Products, Online- und Freizeitangebote sowie Publishing-Produkte. Die Eigenproduktionen 'Het Huis Anubis' / 'Das Haus Anubis', 'Hotel 13', 'Nickelodeon Alaaarm' und 'Spotlight' runden das Angebot von Nick ab.

Über Viacom International Media Networks Germany Switzerland Austria (GSA):

Viacom International Media Networks GSA gehört zum globalen Medienunternehmen Viacom Inc. (NASDAQ: VIA, VIAB) und agiert in den deutschsprachigen Märkten Deutschland, Österreich und der Schweiz.

Mit MTV, Comedy Central, VIVA, Nickelodeon, Nicknight und anderen bekannten Entertainment-Marken bietet Viacom International Media Networks 16 Sender in Deutschland, Österreich und der Schweiz für die Zielgruppen Kinder und Familie sowie Jugendliche und Erwachsene an. Insgesamt erreicht das TV-Angebot von Viacom International Media Networks in GSA mehr als 40 Millionen Haushalte.

Die Viacom-Marken können weltweit von mehr als 3,4 Milliarden Haushalten in 180+ Regionen, 40 Sprachen, über 200 lokalen Fernsehsendern und mehr als 550 digitale und mobile Medienplattformen empfangen werden.

Für mehr aktuelle Informationen zu Viacom und unseren Brands folgen Sie uns auf Twitter (www.twitter.com/vimngermany) oder bei Facebook (www.facebook.com/VIMNGermany).

Die Werbevermarktung von Viacom International Media Networks GSA erfolgt über Visoon Video Impact (www.visoon.de). Der TV- und Videovermarkter von Axel Springer und Viacom International Media Networks bietet Vermarktungslösungen für alle TV-Angebote der Muttergesellschaften – MTV, Comedy Central, VIVA, Nickelodeon, Nicknight und N24 – in Deutschland an. Zudem übernimmt das Unternehmen die Vermarktung der digitalen Bewegtbildangebote von VIMN.

More Nick: Nickelodeon Germany To Premiere 'Sorgenfresser', New Series Inspired By The 'Worry Eaters', On Saturday 2nd December 2017!

Source: Nick Pressecenter.
Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Google+, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon GSA, Nick Jr. and Sunny Day News and Highlights!

No comments: