Sunday, August 19, 2012

Nickelodeon Latin America Consumer Products Unveils Brand New Nickelodeon Merchandise Lines Based On The Popular Nickelodeon Shows "Big Time Rush", "Teenage Mutant Ninja Turtles", "Winx Club" And "Bubble Guppies" To Be Released In Mexico In 2013

From TV Latina (translated by Google Translate):
Nickelodeon upfront unveiled new products for 2013

MEXICO CITY: Nickelodeon Latin America Consumer Products unveiled new product lines and collections for business partners, including Big Time Rush properties, [Winx Club] and Bubble Guppies, among others.
 
"Nickelodeon has been making heavy investments, we have programs for children and youth with the best rating of Mexican television," said Eduardo Lebrija, SVP of Viacom International Media Networks (VIMN) The Americas Mexico.
 
He added: "This event is the beginning of a more aggressive search capitalize on every opportunity that allows us to have the best programming for kids, tweens and teens at the time. The current properties as [SpongeBob SquarePants] and [Dora The Explorer] are in constant growth and remain important foundation of our portfolio. 2013 will arrive with brand new products like the [Teenage Mutant Ninja Turtles], Winx and Bubble Guppies. "
 
Ninja turtles will be released in late September in the United States and Mexico in November through Nickelodeon. The development of this new computer animated series, takes the most successful elements of the first series of the late '80s, combining action, comedy and mutation.
 
Meanwhile, Winx is a series of magic, fantasy and fashion where a group of six friends with special powers attend Alfea College. When problems arise, Winx Club transforms into beautiful fairies who use magical powers to fight villains and save the world from evil.
 
The target segment are girls from 4-12 years of age, the products focus on the development of seasons five and six. The launch will be in stores starting back to school in August 2013 and will be released on DVD.
Also, below is the original untranslated Nickelodeon Latin America News article from TV Latina:
Nickelodeon reveló nuevos productos durante upfront 2013

CIUDAD DE MÉXICO: Nickelodeon Consumer Products Latinoamérica dio a conocer las nuevas líneas y colecciones de productos para los socios comerciales, que incluyen las propiedades Big Time Rush, Winx y Bubble Guppies, entre otras.

“Nickelodeon ha estado haciendo fuertes inversiones, tenemos los programas infantiles y juveniles con el mejor rating de la televisión mexicana”, dijo Eduardo Lebrija, VP sénior de Viacom International Media Networks (VIMN) The Americas México.

El ejecutivo agregó: “Este evento es el inicio de una búsqueda más agresiva de capitalizar todas las oportunidades que nos permite tener la mejor programación para niños, tweens y teens del momento. Las propiedades actuales como Bob Esponja y Dora se mantienen en constante crecimiento y siguen siendo base importante de nuestro portafolio. Para 2013 llegaremos con marcas nuevas en productos como Las tortugas ninja, Winx y Bubble Guppies”.

Las tortugas ninja se estrenará a finales de septiembre en Estados Unidos y en México en noviembre a través de Nickelodeon. El desarrollo de esta nueva serie animada por computadora, retoma los elementos más exitosos de la primera serie de finales de los ’80, combinando acción, comedia y mutación.

Entre tanto, Winx es una serie de magia, fantasía y moda donde un grupo de seis amigas con poderes especiales asisten al Colegio Alfea. Cuando surgen problemas, Club Winx se transforma en hermosas hadas que utilizan poderes mágicos para luchar contra villanos y salvar al mundo del mal.

El segmento objetivo son niñas de 4 a 12 años de edad, los productos se enfocan al desarrollo de las temporadas cinco y seis. El lanzamiento en tiendas será a partir regreso a la escuela de 2013 y en agosto se estrenará el DVD.